8 tips til hvordan du kommer gener i hovedet og nakken til livs

Er du ofte anspændt om aftenen? Sidder du og bliver irriteret og prøver at massere dine smerter væk, men uden held? Der kan være mange grunde til at folk får seriøse smerter i kroppen. Et utal af danskere døjer med problemer i muskler og led. Der kan være årsager som er tydelige og nogen som slet ikke er det.
Her kan du læse en kort guide til hvad du kan gøre for at komme det til livs.

Så hvis du af og til føler at der er problemer med ryggen,

  1. Yoga. I yoga arbejder man med at skabe en enhed i sindet og kroppen. Hvis kroppen ikke er velfungerende er sindet heller ikke. Derfor må du hurtigt komme af med dine smerter gennem yoga øvelser og træning.
  2. Yoga udstyr. Med det rigtige udstyr kan du komme dine problemer til livs. Simple redskaber som en klods, en måtte eller elastikker, kan bruges under øvelser som afspænder og styrke dine muskler. Udstyret kan bruges i løbet af en dag, endda også på arbejdspladsen i nogen tilfælde.
  3. Arbejdsstillinger. Mange danskere arbejder på kontor eller står i butik 8 timer om dagen, noget som der kan være en stor belastning for kroppen, hvis du ikke har den rigtige tilgang. Ved siddende arbejde kan der samle sig væske i benene, der kan give smerter i leddene. Men den største synder er forkert løfteteknik. Undersøg den rette teknik og se om du kan få den indført på din arbejdsplads.
  4. Den dårlige madras er ofte en grund til smerter i ryggen og generelt kan det føre til ubehag i hele kroppen. Hvis du er i tvivl om du har den rigtige madras kan du hurtigt finde dit nærmest varehus og få fundet den der passer dig bedst.
  5. Fitness og styrketræning kan styrke dine muskler og gøre dig i stand til at klare mere belastning i løbet af en dag. Men pas på med for meget træning, det kan nemt gøre din smerter sværere.
  6. Fysioterapi er smertedæmpende behandling, der giver et bedre fysisk velvære ofte gennem forskellige teknikker udført af professionelle. I fysioterapiens verden indgår også listens næste punkt…
  7. Massage. En ren klassiker når det kommer til afslapning og forløsning efter en lang dag. Få familie eller kæresten til at give dig massage lige dér hvor du har ondt. Det løfter ånden og kan gøre dig meget bedre tilpas. Det er også en god måde at komme hovedpiner til livs!
  8. Afspændingsøverlser. Der findes professionelle der har studeret og underviser i disse øvelser, der kan vise dig de rette øvelser. Øvelserne går ud på at bearbejde forskellige muskelgrupper, ofte dem der er under belastning i løbet af dagen. Der findes hold i de fleste danske byer der arbejder med disse teknikker.

Du burde nu være udrustet til at finde grunden til dine smerter og endelig gøre en ende på dem.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.