5 tips til at forandre virksomhedernes træning med gamification

Virksomhed

Gamification er et konceptet, hvor der bruges spilmekanikker i en ikke-spil aktivitet. Det er blevet populært i virksomhedstræning og er kommet for at blive. Gamificeret læring implementerer det konkurrencemæssige og underholdende element, der styrker spillernes engagement.

Hvordan ændrer du virksomhedstræning med gamification?

Taktikken med at tilføje underholdnings- og konkurrenceelementet er at øge engagementet og involvere spilleren. Gamificeret læring skal være veludviklet med omtanke for at være en god investering for virksomheden.

Hvorfor bruger virksomheder gamification i deres træning?

Anerkendelsen og belønningen ved gamification er forbundet med, at medarbejderen er aktiv og involverer sig i læringen, og giver gamificeret læring giver feedback omgående. Det driver deres performance, og får medarbejderen til at klare flere moduler end normalt. Når man får umiddelbar feedback, er medarbejderen opmærksom på deres fejl, og forstår således, hvordan de kan undgå dem bagefter i den virkelige verden.

Gamification gør læring både sjov og effektiv. Men kun hvis det er baseret på godt content – hvis ikke, er hele fordelen spildt. Du bliver nødt til at have en god historie, og god visuel understøttelse for at fastholde opmærksomheden. Ydermere skal der være interaktive moduler, der gør det muligt at afprøve læringen.
Det er vigtigt at være opmærksom på, at have klassiske spilmekanikker i læringsspillene for at få den bedst mulige effekt. Der er ingen skabelon, som virker på alle virksomheder, derfor er det vigtigt, du selv analyserer behovene for din organisation, og tilpasser dit læringsspil.

5 Tips til at træne medarbejderne via. Gamification

Mange virksomheder har svært ved at forstå, hvordan de kan benytte gamification til at udvikle deres medarbejdere. Her er 5 tips til netop det:

  1. Dygtige medarbejdere

Målet med træning er for det meste at sikre, at dine medarbejdere gør deres arbejde godt. Det er vigtigt, der er struktur i dit læringsspil, der erkender medarbejdere, der lærer konceptet hurtigere og bedre. Det gør at: 1. Din medarbejder opdager, at du er opmærksom på deres professionelle karriere. 2. De prøver at gøre det bedst muligt for at opnå et godt resultat. Det er én win-win situation for alle parterer

  1. Lær dine medarbejdere at løse et problem

Alle spil burde omfatte at løse et problem på basisniveau. Dine medarbejdere vil føle engagement, når de ved, at der er et problem, de skal løse det, og derfor skal problemet være klar fra begyndelsen af kurset, så de kan arbejde sig mod løsningen af problemet. Det er en god idé at variere sværhedsgraden for hvert niveau og derved holde medarbejderne motiveret. Nogle vil miste interessen, hvis det er for let at nå i mål.

  1. Lav det interaktivt!

Succesen bag gamificeret læring er den interaktive måde at lære på. Der er betydeligt højere succes-rate ved interaktiv læring end ved traditionel læring. Deres motivation varierer også. Hvis du vil have dem til at gennemgå kurset hurtigere og få dem til at huske det bedre, så skal du holde dem involveret og motiveret. Det er netop dét, gamificeret læring gør godt.

  1. Lad dem lære i eget tempo

Spilbaseret læring giver muligheden for at kunne lære i eget tempo. Derfor kan dine medarbejdere gå gennem kurset så hurtigt, som de vil. Hvis de har fået friheden til at bestemme hvornår og hvor, de har lyst til at lære, vil det motivere dem, og de vil tage ansvar for egen læring.

  1. Gør det sjovt

Vi husker ting, når vi har det sjovt. Hvis din træning er kedelig, vil dine medarbejdere forsøge at undgå det. Hvis du sørger for det sjove element, vil de glædeligt udføre det. De vil derfor være opmærksomme, mens de gør det og få mere information ud af det.

Håber I bliver inspireret til at spille jer til ny viden i netop din virksomhed!